کشاورزی روز

( مقالات و تازه های دنیای کشاورزی و محیط زیست )
امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
کشاورزی روز

ابداع روشی تازه‌ برای ارزیابی دقیق و ارزان قیمت کربنات‌های خاک

یک پدر و دختر دانشمند، روش تازه‌ای برای ارزیابی دقیق و ارزان قیمت کربنات‌های خاک ابداع کردند که در ارزیابی ساختار مواد تشکیل دهنده خاک به متخصصان و کشاورزان کمک زیادی می‌کند.
به گزارش کشاورزی روز به نقل از ایانا ، پایگاه اینترنتی انجمن خاک شناسی آمریکا اعلام کرد ، تولیدکنندگان گاه با چالش‌هایی روبرو می‌شوند که عمیقا به خاک مربوط است. آنها باید برای کمک به خاک، به سوالاتی پاسخ دهند. ابداع یک حسگر زمینی قابل حمل که بتواند با دقت زیاد مواد معدنی خاک را بسیار ساده‌تر و موثر تر از روش‌های موجود اندازه‌گیری کند، به روشن شدن بسیاری از این سوالات کمک زیادی می‌کند؛ یک گروه تحقیقاتی شامل یک دانش آموز راهنمایی و پدر دانشمندش توانستند این امر را عملی کنند.
   (( مشاهده متن کامل در قسمت ادامه مطلب ))

دسته بندی: تازه ها,کشاورزی,ماشین آلات,
برچسب ها : ارزیابی دقیق و ارزان قیمت کربنات‌های خاک , دیوید وایندورف ,

نظارت چهار بعدی به افزایش عملکرد محصول کمک می کند / بعد چهارم به کشاورزی هم رسید

محققان نشان دادند که نظارت چهار بعدی، می تواند به کشاورزان در زمینه تصمیم گیری در مورد آبیاری، مبارزه با آفات، برداشت، تناوب محصولات و خیلی موارد دیگر کمک کند.

به گزارش کشاورزی روز به نقل از ایانا ، سایت " اگ وب" اعلام کرد ، در حال حاضر، کشاورزان می توانند با استفاده از کشاورزی دقیق تصاویر دو بعدی و یا حتی سه بعدی را از مزارع شان بگیرند. اما محققان یک پروژه تحقیقاتی مشترک از سه موسسه تحقیقاتی در امریکا توانستند قابلیتی به نظارت بیفزایند و امکان ۴ بعدی را ارایه دهند.

جینگ دونگ، دانشجوی دکترا موسسه تحقیقات فناوری جورجیا گفت: "منظور از ۴ بعدی، سه بعد به اضافه زمان است."

   (( مشاهده متن کامل در قسمت ادامه مطلب ))

دسته بندی: تازه ها,کشاورزی,ماشین آلات,
برچسب ها : نظارت چهار بعدی به افزایش عملکرد محصول کمک می کند , بعد چهارم به کشاورزی هم رسید , موسسه تحقیقات فناوری جورجیا ,

ساخت ربات "تارزان" برای نظارت بر تولید محصولات کشاورزی + فیلم

رباتی در موسسه تکنولوژی Georgia Tech (واقع در جورجیا امریکا) به منظور نظارت به شیوه دورانی (چرخشی) ساخته شد.
به گزارش کشاورزی روز به نقل از  ایانا از ، وب سایت engadget بیان کرده است ، برخی از کشاورزان در حال حاضر از هواپیماهای بدون سرنشین برای نظارت بر محصولات خود بهره می برند، اما یک تیم از محققان موسسه تکونولوژی Georgia Tech توانسته اند یک جایگزین به مراتب بهتر بسازند. 
به جای طراحی هواپیماهای بدون سرنشین ، آن ها یک ربات با الهام از حیوانی به نام تنبل (۱) ساخته اند، همچینین نامگذاری "تارزان" به عنوان یک شخصیت شناخته شده بر روی این ربات، به این دلیل است که به صورت چرخشی (نوسانی) از یک مکان به مکان دیگر می تواند حرکت کند.

 (( جهت دیدن ادامه متن به قسمت ادامه مطلب بروید ))

 

دسته بندی: تازه ها,ماشین آلات,
برچسب ها : محصولات کشاورزی , Jonathan Rogers , موسسه تکونولوژی Georgia Tech , ربات تارزان ,

ساخت دستگاه خشک‌کن انگور و تولید کشمش

حسن منیری‌فر صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه دستگاه خشک‌کن انگور و تولید کشمش، نخستین بار در کشور به دست محققان این مرکز طراحی و ساخته شده است، اظهار کرد: با تولید انبوه، این دستگاه در اختیار مراکز خشک‌کن انگور و تولید کشمش در استان قرار خواهد گرفت.

‌وی با اشاره به اینکه مکانیزه کردن و خشک کردن انگور نیروی انسانی کم‌تری را می‌طلبد، گفت: جلوگیری از افت محصول حین فرآوری در مقایسه با روش سنتی، ساخت ماشینی با ساختمان ساده و ارزان، کاهش زمان خشک کردن انگور و بالا بردن کیفیت کشمش از جمله مزایای خشک‌کن انگور است.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان با اشاره به اینکه ساخت این دستگاه، کشور را در تولید دستگاه‌های خشک‌کن انگور به خودکفایی می‌رساند، ادامه داد: این دستگاه علاوه بر ایجاد اشتغال در داخل کشور، از خروج ارز برای واردات دستگاه‌هایی هم‌ردیف آن جلوگیری می‌کند.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه انگور می‌تواند در اغلب خاک‌ها رشد کرده، محصول بدهد و حساسیت مخصوصی ندارد و اغلب محدودیت‌های معمول خاک (شوری و قلیائیت نسبی) را به خوبی تحمل می‌کند، افزود: عمر درخت انگور به طور متوسط 25 تا 30 سال است، همچنین انگور در برابر سرما مقاوم است و می‌تواند در زمستان تا منفی 17 درجه سانتیگراد را تحمل کند ولی دمای پایین‌تر از این باعث خشک شدن شاخه‌های انگور می‌شود.

ریزش باران در تابستان باعث پوسیدگی آن می‌شود به این ترتیب منطقه باید فاقد باران‌های تابستان به ویژه در ماه‌های خرداد، تیر و مردادماه باشد. 

منبع : خبرگزاری فارس

دسته بندی: تازه ها,ماشین آلات,صنایع تبدیلی,
برچسب ها : کشمش , تولید کشمش , خشک کردن انگور , مکانیزه کردن و خشک کردن انگور , دستگاه خشک‌کن انگور ,

مطالب تصادفی

مطالب پربازديد