کشاورزی روز

( مقالات و تازه های دنیای کشاورزی و محیط زیست )
امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
کشاورزی روز

ساخت پلاستیک از نیشکر و کربن دی اکسید

محققان دانشگاه دورهام(Durham) موفق به ابداع یک روش فرآوری قابل توجه و اقتصادی شده‌اند که از ته مانده و ضایعات نیشکر و گاز کربن دی اکسید برای ساخت پلاستیک استفاده می‌کند.

 

 (( مشاهده متن کامل در قسمت ادامه مطلب ))

دسته بندی: تازه ها,صنایع تبدیلی,
برچسب ها : ساخت پلاستیک , نیشکر و کربن دی اکسید , کربن دی اکسید , ساخت پلاستیک از نیشکر , نیشکر , پلاستیک ,

تکنیک کشت جلبک در سوخت‌های زیستی پیشرفت ایجاد می‌کند

پژوهشگران دانشگاه واشینگتن راهی برای رشد کارآمدتر جلبک ها ایجاد کرده اند- تنها در چند روز- و جلبک را برای برخی صنایع از جمله سوخت های زیستی، قابل استفاده تر کردند.

به گزارش کشاورزی روز به نقل از ایانا ، وبسایت "ساینس دیلی" اعلام کرد ، به دلیل وجود پتانسیل مزایای زیست محیطی در جلبک، پژوهشگران به تولید موثرتر آن علاقه مند شدند. روغن جلبک می تواند به عنوان سوخت جایگزین استفاده شود و از خود جلبک نیز می توان به عنوان غذای انسان، خوراک حیوانات، فیبر، کود، رنگدانه و دارو استفاده کرد. رشد و جمع آوری آن در جریان های فاضلابی نیز می تواند اثرات زیست محیطی بسیاری از فرآیندهای تولیدی را کاهش دهد.

اما استفاده آن در صنعت در درجه ی اول مد نظر نبود زیرا برای رشد به زمان و آب زیاد نیاز دارد. به طور کلی، این کار نیازمند حوض های بزرگ است و برداشت آن 

(( مشاهده متن کامل در قسمت ادامه مطلب ))

 

دسته بندی: تازه ها,صنایع تبدیلی,
برچسب ها : تکنیک کشت جلبک در سوخت‌های زیستی , جلبک غذای انسان و حیوانات , روغن جلبک می‌تواند سوخت جایگزین باشد , روغن جلبک , تحقیقات پژوهشگران دانشگاه واشینگتن ,

چسب گیاهی راه حل مخترع ایرانی برای معضل گرد و غبار

مخترع ایرانی از ساخت نوعی چسب با پایه گیاهی به عنوان جایگزین مالچ نفتی برای حل معضل گردوغبار شهری خبر داد.

به گزارش کشاورزی روز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست،خلیل نظری گفت: ماده یادشده چسبی با پایه گیاهی (به اسم اختصاری HL) مناسب حل معضل ریزگردهای شهری و جایگزینی برای مالچ نفتی و حل بحران گرد و غبار و ریزگردهای شهری به شمار می آید. 

وی افزود: امروزه برای مقابله با پدیده هجوم ریزگرد از روش پاشیدن مالچ نفتی روی اراضی مستعد گرد و غبارزایی استفاده می شود. مالچ نفتی ماده‌ای است که از پسماند‌های نفت خام در برج تقطیر پالایشگاه‌ها به دست می‌آید. 

 

 (( مشاهده متن کامل در قسمت ادامه مطلب )) 

 

دسته بندی: تازه ها,صنایع تبدیلی,
برچسب ها : چسب گیاهی , ساخت نوعی چسب با پایه گیاهی به عنوان جایگزین مالچ نفتی , جایگزین مالچ نفتی , چسب با پایه گیاهی , HL ,

بازیافت بسته بندی های علوفه و تولید انواع ورق در مزارع با کمک اپلیکیشنن

شرکت ایرلندی با نام Irish Farm Film Producers Group Ltd IFFPG) ) (شرکتی که در زمینه طرح نظارت بازیافت پلاستیک مزرعه فعالیت می کند و در دوبلین قرار دارد) توانسته برای کشاورزان این امکان را فراهم کند تا با استفاده از نقشه (نرم افزار) به آسانی بتوانند مکانی که بتواند مواد دورریختنی شان را بازیافت کند، پیدا کنند.

به گزارش کشاورزی روز به نقل از ایانا، وب سایت agriland نوشت ، این نقشه به کشاورزان امکان می دهد تا مکان، زمان و مواردی که می تواند توسط مراکز IFFPG در سراسر جمهوری ایرلند بازیافت شود، پیدا کنند.

 (( جهت دیدن ادامه متن به قسمت ادامه مطلب بروید ))

 

دسته بندی: تازه ها,صنایع تبدیلی,
برچسب ها : IFFPG , بازیافت پلاستیک مزرعه , بازیافت پلاستیک , جمهوری ایرلند , Irish Farm Film Producers Group Ltd IFFPG , کشاورزان , تولید انواع ورق , بسته بندی های علوفه , کود , بشکه های مواد شیمیایی ,

مطالب تصادفی

مطالب پربازديد