کشاورزی روز

( مقالات و تازه های دنیای کشاورزی و محیط زیست )
امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
کشاورزی روز

7 آبمیوه فوق العاده برای بدن

آب انبه

انبه از منابع بسیار عالی بتاکاروتن به حساب می آید یعنی همان عاملی که رنگ نارنجی را به این میوه داده است. شاید باور نکنید اما 100 گرم از این میوه 2000 میکروگرم بتاکاروتن دارد بنابراین کسانی که دچار کمبود ویتامین A هستند، کم خونی دارند و به دفعات دچار سرماخوردگی و انواع عفونت های دیگر می شوند، بهتر است که آب این میوه را در هفته چند بار میل کنند.

آب گریپ فروت

در میان مرکبات، بیشترین مقدار پتاسیم را گریپ فروت دارد به همین دلیل خوردن آن به بیماران فشارخونی توصیه می شود زیرا دریافت این ماده معدنی به تنظیم فشارخون کمک می کند و می تواند از شدت آن بکاهد. قند موجود در این میوه از نوع فروکتوز است بنابراین دیابتی ها نیز می توانند برای رفع عطش 

(( جهت دیدن ادامه متن به قسمت ادامه مطلب بروید ))

 

دسته بندی: خواص گیاهان دارویی,آبمیوه ها و...,
برچسب ها : آب انبه , آب گریپ فروت , آب سیب , آب هندوانه , آب پرتقال , آب آناناس , آب انگور ,

پوست این میوه‌ها را بخورید

اکثر ما هنگام خوردن پرتقال، پوست آن را بی‌درنگ دور می‌ریزیم در حالی که نمی‌دانیم پوستِ پرتقال نزدیک به دو برابر گوشت این میوه ویتامین ث دارد.

به گزارش کشاورزی روز به نقل از ایسنا، در بسیاری از میوه‌ها و صیفی‌ها پوست، مغذی‌ترین و پرخاصیت‌ترین بخش آنها محسوب می‌شود. حتما می‌پرسید چه میوه‌ها و صیفی‌هایی را باید با پوست بخوریم؟ آیا پوست موز را هم می‌توان خورد؟ پوست هندوانه چطور؟ جواب این سوال‌ها مثبت است چون پوست این خوردنی‌های سالم را نیز می‌توان خورد.

در این گزارش 12 نوع میوه و صیفی‌ که می‌توانید آنها را با پوست بخورید و از خواص بی‌شمار پوست آن‌ها بهره‌مند شوید معرفی شده است:

(( جهت دیدن ادامه متن به قسمت ادامه مطلب بروید ))

دسته بندی: خواص گیاهان دارویی,آبمیوه ها و...,
برچسب ها : پوست سیب , پوست موز , پوست آناناس , پوست پیاز , پوست هندوانه , پوست , پوست انبه , پوست بادمجان , پوست کیوی , پوست خیار , پوست مرکبات , پوست سیب‌زمینی ,

خواص و مضرات آبغوره

از لحاظ طب سنتی آبغوره طبع سرد دارد و برای افراد سرد مزاج و کسانی که ممکن است دچار ضعف اعصاب باشند توصیه نمی شود. همچنین افراد باردار باید به طور محدود این چاشنی را مصرف کنند.
 آبغوره با افزایش اسیدیته معده می تواند در هضم غذاهای چرب و سنگین مفید باشد. هم چنین افراد مسن که به دلیل کاهش اسید معده به خوبی غذا را هضم نمی کنند، می توانند از این چاشنی برای تسهیل هضم غذا کمک بگیرند، ولی نباید در این مورد زیاده روی کنند. ازآنجایی که آبغوره محتوی ویتامینC است، می تواند التهاب مخاط دهان و خونریزی لثه ها که ناشی از کمبود این ویتامین باشد را کاهش دهد. به علاوه به دلیل ترکیبات ضد عفونی کننده، پاک کننده معده و روده است و دردفع کرم روده نیز موثراست. آبغوره صفرابر است و کمک به دفع زردی می کند و هم چنین می تواند باعث تقویت کبد شود. از 

(( جهت دیدن ادامه متن به قسمت ادامه مطلب بروید ))

دسته بندی: خواص گیاهان دارویی,آبمیوه ها و...,
برچسب ها : مصرف آبغوره , آبغوره , آبغوره های صنعتی وخانگی , آبغوره های صنعتی , آبغوره های خانگی , آیا آبغوره باعث کاهش چربی و فشارخون می شود , موارد منع یا محدودیت مصرف آبغوره , خواص غیر خوراکی آبغوره , خواص آبغوره ,

درمان پلیپ بینی با آب انار

اگر آب انار را با عسل مخلوط کرده و هر روز چند قطره در بینی چکانیده شود، از رشد پلیپ جلوگیری می‌شود.

انار حاوی مواد معدنی مانند سدیم، فسفر، آهن، منیزیم، پتاسیم، ترکیبات قندی ساکارز، گلوکز، فروکتوز و اسیدهای مالیک، سیتریک و آنتی‌اکسیدان‌های مفید است.

پژوهشگران آکادمی علوم آمریکا دریافته‌اند که مصرف آب انار از ابتلا به سرطان پروستات جلوگیری می‌کند.

 

(( جهت دیدن ادامه متن به قسمت ادامه مطلب بروید ))

 

دسته بندی: خواص گیاهان دارویی,آبمیوه ها و...,
برچسب ها : انار , آب انار , خواص انار , خواص آب انار , درمان پلیپ بینی ,

مطالب تصادفی

مطالب پربازديد