کشاورزی روز

( مقالات و تازه های دنیای کشاورزی و محیط زیست )
امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
کشاورزی روز

تولید پروتئین هیدرولیز شده از ضایعات هسته پرتقال

نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد که پروتئین هیدرولیز شده حاصل از هسته پرتقال می‌تواند در فرمولاسیون مواد غذایی به عنوان افزودنی طبیعی با قابلیت آنتی‌اکسیدانی و نیز استفاده به عنوان دارو قابلیت کاربرد داشته باشد.

 (( مشاهده متن کامل در قسمت ادامه مطلب ))

دسته بندی: تازه ها,کشاورزی,مقالات,کشاورزی,خواص گیاهان دارویی,میوه ها,
برچسب ها : هسته پرتقال , تولید پروتئین از هسته پرتغال , آنتی اکسیدان , پرتقال , ضایعات هسته پرتقال ,

رنگ قرمز، توجه مصرف کنندگان را به برچسب های مواد غذایی بیشتر می کند

بر اساس مطالعه جدید که توسط دانشگاه فلوریدا انجام شده، برای بسیاری از مردم، رنگ قرمز به معنای «توقف» است و مصرف کنندگان با دیدن این رنگ بر روی برچسب های مواد غذایی ، بیشتر درباره آن فکر می کنند.

به گزارش کشاورزی روز به نقل از ایانا ، سایت "فرش پلازا" اعلام کرد ، ژی فنگ گائو، دانشیار علوم غذایی و اقتصاد انستیتو علوم غذایی و کشاورزی دانشگاه فلوریدا (UF/IFAS ) (۱)، به عنوان سرپرست مطالعه به همراه دانشجویان سابق دکتری منگ شن و لیجیا شی در این مطالعه شرکت کردند ، به طوری که محققان در نظر داشتند تا دریابند که رنگ به جلب توجه بیشتر مشتریان درباره اطلاعات برچسب های مواد غذایی کمک می کند یا خیر؟ در این مطالعه محققان برچسب های قرمز را با آبی مقایسه کردند.

 (( مشاهده متن کامل در قسمت ادامه مطلب ))

 

دسته بندی: مقالات,

خلیج فارس میزبان غول دریایی در حال انقراض

در خلیج فارس و دریای عمان به کمک مشاهده صیادان تاکنون ۱۹ گونه وال ایرانی به ثبت رسیده که زیستگاه های اصلی این گونه ها در چهار ایستگاه جنوبی کشور یعنی خوزستان ،بوشهر،هرمزگان و سیستان و بلوچستان است.

به گزارش  کشاورزی روز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، وال های گوژپشت در اطراف جزایر قشم وجزایر چهارگانه استان بوشهر،پروپویزها در منطقه حفاظت شده “حرای قشم” و “دلفین بینی بطری” بین جزایر قشم وهنگام ،جمعیت هایی هستند که به صورت ثابت درتمام طول سال مشاهده می شوند.

وال ها پستاندارانی بزرگ و دوست داشتنی وبزرگترین جانوران روی زمین هستند که ازجانوران کوچک آب، تغذیه می کنند. قلب وال فقط ۹ بار در دقیقه می تپد. 

   (( مشاهده متن کامل در قسمت ادامه مطلب ))

دسته بندی: مقالات,
برچسب ها : آواز وال ها , نحوه تغذیه وال ها و فرزندانشان , وال ها به دلایل نامشخصی به صورت دسته جمعی می میرند , بالین وال ها در تمام عمر وال رشد می کند , تاریخچه وال های بالین دار , خصوصیات وال های بالنی چیست؟ , مهم ترین انواع والهای دندان دار کدام است؟ , وال ,

۶ روش کشت سیب زمینی

نویسنده این مقاله می گوید که کشت سیب زمینی همیشه برای من شگفت انگیز است. شما بذر سیب زمینی را در زمین می کارید، رشد می کند و به گیاهی تبدیل می شود که غده های خوراکی فراوانی را در زیر خاک تولید می کند. این کار مانند یافتن گنج است که با کندن خاک آن را پیدا می کنیم. شما هرگز نمی دانید چه چیزی را کشف خواهید کرد.

به گزارش کشاورزی روز به نقل از ایانا ، سایت "گراو گود لایف" نوشت ، انتخاب روش کشت سیب زمینی به اندازه انتخاب ارقامی که می خواهید امتحان کنید، سخت است. این که شما سیب زمینی هایی را برای تازه خوری یا محصولات بزرگتری را برای ذخایر غذایی تان در زمستان می خواهید. در این جا چندین روش 

(( مشاهده متن کامل در قسمت ادامه مطلب ))

 

دسته بندی: مقالات,کشاورزی,
برچسب ها : روش های کشت سیب زمینی , کشت سیب زمینی , سیب زمینی , روش کشت بازگشت به سبک اِدن (Eden) , کشت سیب زمینی در مالچ , کشت سیب زمینی در مخازن و کیسه های رشد , کشت سیب زمینی در سطل های بزرگ و برج ها , کشت سیب زمینی به روش فشرده زیستی (Biointensive) , کشت سیب زمینی در گودال و پشته ,

مطالب تصادفی

مطالب پربازديد